Waarom kiezen voor een BMW specialist?

Iedereen met een auto begrijpt dat het vaak voordeliger is om naar een algemene garage te gaan dan naar een specialist. Algemene garages zullen minder snel onnodig duur geprijsde onderdelen in jouw auto monteren, wanneer dit eigenlijk ook goedkoper kan. De garages van Audi, Mercedes of BMW staan er om bekend dat zij vaak enorm duur uitvallen wanneer jouw auto een klein mankementje heeft. Toch is de kwaliteit die een BMW specialist brengt zeker het geld waard. Expertise, equipment en klantenservice zijn een aantal dingen waarin een BMW specialist zich differentieert vergeleken met de rest. In dit artikel bespreken we waarom je beter kan kiezen voor een BMW specialist of BMW shop dan voor een reguliere garage.

Expertise & Equipment

Een BMW specialist of een BMW shop heeft diepgaande kennis en de nodig ervaring voor het behandelen van BMW’s. Zij weten precies hoe elke auto in elkaar zit, wat problemen veroorzaakt en hoe je in absolute topconditie  kan houden. Door al deze kennis en vaardigheid te combineren kunnen de monteurs bij een specialist gemakkelijker problemen ontdekken en oplossen. Daarnaast gebruiken BMW monteurs vaker originele BMW onderdelen. Reguliere garages gebruiken daarentegen vaak aftermarket onderdelen. Hierdoor ben je meestal goedkoper uit, maar belemmert je wel vaak de optimale prestatie mogelijkheid van jouw auto. Ook zorg je er met originele onderdelen vaak voor dat garantie houdt bij de fabriek. Ook het is handig om te onthouden dat het verkopen van een auto vaak gemakkelijker er winst voller is als alle servicebeurten zijn gedaan bij de garage van de auto. Dit geeft men meer vertrouwen in de staat van de auto, oftewel; hij behoudt meer waarde! 

De klantenservice

De klantenservice van BMW wordt door velen beschouwd als een van de allerbeste in de gehele automobielindustrie. Veel automobilisten zijn vaak lovend over het bedrijf omdat BMW zich veel focust op persoonlijk contact met hun klanten en efficiënte service. Zoals je waarschijnlijk al eens hebt gezien heeft BMW een enorm netwerk van dealerships, servicecentrum en gevaardigde die allemaal hulp kunnen verlenen of service kunnen verlenen aan klanten van BMW. Dit gaat aan par met het brede aanbod van online hulpmiddelen die het leven van iedere klant een stuk gemakkelijker maken. BMW probeert met behulp van een klanttevredenheids programma, iedere klant zo goed mogelijk te assisteren met een probleem. Al met al realiseer je je dan als snel dat jij als klant voor BMW op nummer 1 staat. 

Plaats een reactie