Gedurende de komende jaren en decennia´s gaan we steeds meer verder op elektrisch rijden, we zien de maatregelen al in verschillende steden om zo min mogelijk uit te stoten via de uitlaten van auto´s. Door auto´s te verbieden die eerder gebouwd zijn dan een specifiek jaar wordt is het begin van een economie die uiteindelijk op elektrische auto´s zal draaien. De meeste van de lezers zullen al elektrisch rijden en zijn hiervoor de oplossing voor het frequenter opladen van de auto.
Is opladen bij een benzinepomp een probleem?
Uiteraard is het geen probleem maar het kan wel een irritatie en hindering vormen voor elektrische rijders. Onderweg naar een afspraak en de batterij staat op opgeven, dan moet er opgeladen worden, en in vergelijking met tanken duurt opladen niet 5 minuten helaas. Bij een gemiddelde laadpaal zal het opladen tot 80% van de batterij een minuutje of 20 duren, dat is kostbare tijd als je naar een afspraak of andere bezigheden hebt. Dit proberen we te voorkomen en de oplossing daarvoor is vrij logisch.
Een laadpaal thuis, hoe en wat?
Omdat we helaas nog geen powerbanks hebben voor elektrische auto’s is een handigere oplossing een laadpaal thuis hebben. Wat voor voordelen heeft dat? opladen kan nu thuis in plaats van bij een laadpaal installatie bij een externe locatie. Door ook nog eens s nachts op te laden maakt u gebruik van goedkopere energie en heeft u een volgeladen auto in de ochtend. Dit scheelt reistijd en eventuele stress tijdens een drukke dag. Voordelen op voordelen zou je denken en dat is ook bijna helemaal zo, het enige puntje is dat deze natuurlijk wel geïnstalleerd moet worden. Op korte termijn bent u in verhouding meer geld kwijt aan een laadpaal thuis dan aan een openbare laadpaal maar op lange termijn trekt dit snel recht, zeker als u veel kilometers maakt.